Návrat domů - Prolog

10.01.2011 18:53

 

Prolog

 

Milovat - to znamená uvíznout v beznadějné situaci.

 

 

Mlha... Je všude... Stahuje mě do sebe. Nemůžu dýchat. Ale jedno vím jistě! Musím pryč. Nezvládnu to. Nejde to... Proč? Proč muselo zemřít tolik lidí? Tolik mých přátel? Proč já stále žiji a oni už tu nejsou?

Klesl jsem na kolena a tiše štkal. Pode mnou leželo tělo. Moc dobře jsem poznal tu tvář. Vždyť mi umřel v náručí.

Další slza mi skanula z očí a dopadla na mužovu tvář.

Zvedl jsem ruku a lehce přejel po jeho obličeji.

Proč? Slíbil jsi, že mě tu nenecháš! Slíbil jsi to!“ Držel jsem ho pevně za promočený hábit a mírně s ním třásl.

Slíbil jsi to!“ Pak jsem ho objal. Naposledy. Chtěl jsem cítit jeho blízkost. Vyhledal jsem jeho chladné rty a políbil je. Naposledy...

 

„Harry?“

„Hm?“

„Zase nemůžeš spát?“ Zatřepal jsem hlavou a dál se díval na ten překrásný rozbřesk. Miloval jsem tuhle dobu a ani nevím proč. Ale uklidňovala mě. Konejšila mé srdce plné bolesti.

„Měl by sis jít ještě lehnout, dneska budeš mít náročný den.“ Znovu jsem zavrtěl hlavou.

Chvíli bylo napjaté ticho. Pak jsem si povzdechl a podíval se na svého společníka. Taky mě sledoval. Na tváři měl ten smutný úsměv. Ale jeho oči zářily jako dva drahokamy. Tak moc mi připomínaly to, co jsem ztratil. To, po čem moje srdce prahlo a co už nikdy mít nebude.

„Přemýšlel jsi o té nabídce?“ zašeptal.

Chvíli jsem váhal, ale pak jsem odpověděl.

„Ano...“

„A?“ Znovu ten lesk.

„Nevím...“

„Harry, je to dobrá nabídka! Něco takového se nestává často a ty to moc dobře víš.“

„Nestává často? Vždyť tam střídají profesory jako ponožky!“ odsekl jsem. Nechtěl jsem tam jít. Nemůžu se jen tak objevit na prahu a říct, ahoj jsem zpět. Odešel jsem a měl jsem k tomu zatraceně dobrý důvod!

„Sám víš, že to jsou jen povídačky. Poslední profesor tam byl tři roky, ale šel do důchodu. Nechci tě do ničeho tlačit...“

„Ale přesto to děláš!“

„Pro tvoje dobro! Sakra, Harry! Kdo jiný by se tam hodil lépe než ty?“

„Já... já fakt nevím!“

„Když to nechceš udělat pro sebe, udělej to pro Severuse,“ šeptl skoro neslyšně.

„Jeho do toho nepleť!“

„Je to kvůli němu, že? Proto se tam nechceš vrátit? Harry, jsi mocný a silný kouzelník! Vzchop se proboha a začni konečně žít! Celé roky se tu jen trápíš! Odejdi odtud a začni nový život...“

„Já...“

„Harry...“ Přistoupil ke mně blíž a položil mi ruku na rameno. Ten vřelý pohled a úsměv mě snad trochu obměkčil.

„Máš na to, hoď za hlavu minulost a konečně něco udělej se svou budoucností. Nezapomeň, že nejde jen o tebe!“

„Jak bych na to mohl zapomenout!“ odsekl jsem a raději se vrátil zpět do svého pokoje. Ale on šel za mnou.

„Tak co mám napsat?“

„Co mi zbývá? Že to beru!“

„Nebudeš toho litovat, slibuji!“

„Neslibuj něco, co nemůžeš splnit.“ Otočil se a zamířil ke dveřím.

„A Felixi?“

„Ano?“

„Nepiš jim moje jméno, nechci, aby něco věděli předem.“

„Dobře, je to tvoje rozhodnutí.“

Usmál jsem se na něj, a pak jsem v pokoji osaměl.

Tohle bude ještě hodně drsné. A navíc už mám na přípravu jen týden. Jen týden svobody!

Diskusní téma: Návrat domů - Prolog

paráda

Karin | 21.03.2018

Hned první díl smutný.

...

ZJTrane | 08.06.2011

Začiatok je zaujímavý. Páči sa mi štýl akým píšeš. Myslím,že sa od tejto poviedky neodtrhnem, kým ju neprečítam celú.

...

Lanevra | 10.02.2011

Pěkné, pěkné. Líbí se mi že si zvolila přístup ich formy jako Potter, to se moc často nevidí.
Jen mi tu chybí popisy pocitů. Vidím hromadu přímé řeči, ale ne co kdo dělá.

a-sisi.wgz.cz

assez | 16.01.2011

Zbývá se zeptat, jak často je aktualizace. :)
Velmi zajímavý a mně imponující začátek. Děkuji.

Re: a-sisi.wgz.cz

Salazaret | 18.01.2011

Ahojky, no snažím se psát co nejvíc... U téhle povídky už mám napsané 3 kapitoly a dnes se pokusím vložit první kapitolu... Snad se bude líbit...
Jinak teď pracuji na jedné jednorázovce a chtěla bych je co nejdříve dokončit... A pak se zase vrhnout na kapitolovky...
U mě je složité to, že píšu podle nálady... Takže jednou to je to a podruhé ono...
Jsem moc ráda, že se ti prolog líbí :) :)

Salazaret

Ha!

Fallagela | 12.01.2011

Začíná to zajímavě, doufám, že Felix je jenom přítel nikoliv hodný a všestranně chápající milenec, který se později ukáže jako velká překážka ve vztahu se Severusem...PLynule pokračuj v zajetém standardu a já se budu třást jako osika na novou kapitolu...To bude vzrůůůšo...:-D

Re: Ha!

Salazaret | 13.01.2011

Felix... To je dost složitý rodinný přítel...
A co se týče jestli nebude zavazet mezi Harrym a Severusem, samozřejmě, že bude, ale ne tak jak si myslýš... Spýš se bude snažit pomoct...
Brzy vložím další kapitolku, tak sama uvidíš... :) :)
Děkuji moc za komentík :)

:)

Lady Corten | 10.01.2011

Začalo to zajímavě, ale musím přiznat, že z toho nejsem zatím moc moudrá, vše se však vysvětlí v první kaprtole :)

Re: :)

Salazaret | 13.01.2011

No... ono se to spýš vysvětlí pořádně až ve 4 kapitolce... Je tu jeden dležitý fakt, který stojí mezi Severusem a Severusem... :D :D :D Já vím asi jsi z toho moc nepochytila, ale už mám napsané první 3 kapitolky tak uvidíme, co na ně pak řekneš :)

Přidat nový příspěvek